CREDA respon a Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius.
Els CREDA són uns serveis de suport als centres educatius en l'adequació a les necessitats especials de l'alumnat amb greus dificultats d'audició, llenguatge i/o comunicació que interfereixen en el seu desenvolupament personal, social i curricular.
La intervenció dels CREDA es centre en tres grans àmbits:
- Alumnat i família
- Centres i professorat
- Zona educativa
Els destinetaris poden ser:
- Infants i joves amb sordesa (0 a 18 anys) i les seves famílies.
- Alumnes amb greus trastorns del llenguatge i/o comunicació (3 a 12 anys)
- Centres i professorat de l'alumne amb greus dificultats d'audició, llenguatge o comunicació
- Professorat especialitzat (MALL) de la zona educativa de l'alumnat amb greus dificultats d'audició o llenguatge.
Els objectius marcats són:
- Realitzar la valoració i seguiment del procés evolutiu audiològic, comunicatiu i lingüístic de l’infant amb sordesa.
- Realitzar la valoració i seguiment de les necessitats psicolingüístiques i educatives de l’alumnat amb greus trastorns de llenguatge i/o comunicació.
- Proporcionar atenció logopèdica específica a l’alumnat amb greus trastorns de l’audició, el llenguatge i/o la comunicació.
- Orientar i assessorar a les famílies de l’alumnat amb greus trastorns de l’audició, el llenguatge i/o la comunicació.
- Proporcionar suport i assessorament als centres i al professorat de l’alumnat amb greus dificultats d’audició, llenguatge i/o comunicació.
- Posar a disposició de la comunitat educativa materials, recursos, assessorament i formació especialitzada per a l’adequació de la tasca docent a les necessitats especials de l’alumnat amb dificultats d’audició, llenguatge i/o comunicació.
Funcions del CREDA:
Els CREDA són equips multiprofessionals organitzats en tres unitats amb les següents funcions:
Unitat de valoració i orientació
En aquesta unitat, es fa un primer diagnòstic i un seguiment de la deficiència de l'usuari. També es rep una orientació i assesorament per part de l'equip de logopedes cap a les famílies. Finalment, es fa un treball de col·lboració amb els professionals implicats en el procés educatiu de l'alumnat amb greus problemes d'audició, llenguatge o comunicació.
Unitat de seguiment escolar
En aquest espai, hi ha una atenció logopèdica específica a l'alumnat, on es fa una valoració i seguiment del desenvolupament auditiu, lingüístic i comunicatiu d'aquest. Pel què fa a les famílies hi segueix havent un treball específic d'orientació i assessorament. Finalment, hi ha una informació, orientació i assessorament al professorat per facilitar la seva adequació a les necessitats educatives específiques d'aquest alumnat.
Unitat de tecnologia, actualització i formació
En aquesta unitat, s'actualitzarà i facilitarà al centre corresponent tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement aplicades a l'atenció de l'alumne amb deficiència auditiva, així com també mantenir el fons de documentació i materilas per a l'atenció logopèdica i educativa als alumnes amb greus dificultats d'audició.
També hi haurà una coordinació formativa continuada interna del CREDA i l'assessorament a centres i professorat.
Accés:
- Hi tenen accés aquells qui venen derivats de l'EAP i amb el full de protocol corresponent.
- Infants de 0 a 3 anys amb diagnòstic de sordesa, la família, el CDIAP o EAP hi tenen un accés directa.
Professionals:
- Logopedes
- Psicopedagogs especialitzats en audició, llenguatge i comunicació
- Audioprotesistes especialitzats en audiopròtesi infantil i juvenil.
Aquí us deixem la web per a qui li pugui interessar:
http://www.xtec.es/creda/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada